8 dec. 2014

Lavendel-olja DIY…

Nu har jag fört över text på dynor med lavendel-olja...

Jag har använt en eterisk lavendel-olja som jag köpt på
apoteket…

 Texten har jag kopierat från servetter och sedan förstorat 
upp… Kom ihåg att texten skall vara spegelvänd så att
den kommer rätt på tyget...

Placerar textsidan  mot tyget, sätter olja på texten, tar ett ord
 i taget. Sedan skrapar och gnuggar jag så att texten kommer
 på tyget…

Lavendel doftar tyget. Men inga fläckar av oljan…
 Såg att det fanns olika dofter på oljan så kanske man 
kunde testa eucalyptusdoft, nu såhär i influensatid…

Vi har haft en regnig och grå måndag här, tur att
julljusen lyser i fönster och på gårdar, visst är det
 härligt med lite ljuspunkter!
Kraam
Sanne

6 kommentarer:

AnniK sa...

Ihanat tyynyt!

Tinis vita hem sa...

Wau, jag trodde att du köpt nya kuddar! De blev superfina :)
kram Tini

Anonym sa...

Fina dynor! Hur hållbar blir bläcket på dynan? Håller färgen också i tvätt?

Hanne Valkoinenleinikki-blogi sa...

Miten ihmeessä laventeliöljy ei jätä fläkkiä tyynyyn?
Aivan ihastuttavat tyynyt<3

Tuotä täytyy kokeilla!

I min smak sa...

Jamen vad du kan! Riktigt fint blev det!
Må gott!
Susanne

Loppisälskare sa...

Spännande! Har testat att överföra med lim med varierande resultat... Så detta kan man alltså göra med endast oljan!? Blev verkligen tjusigt. Alltid roligt med nya idéer.
/RosMarie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...